Kjøpsbetingelser

FIRMAINFORMASJON

shimmer.no 
Bratnerveien 5, 
1785 Halden 
Norge 
Tlf: 46769299 
Org.nr. NO 9191311843

KUNDESERVICE

Vi hjelper deg gjerne! Kontakt oss via telefon, e-post, Instagram eller facebook. Vår kundeservice er kun et tastetrykk eller en telefonsamtale unna.

Tlf: 46769299 (mandag-torsdag mellom 10.00 og 15.00)

Mail: info@shimmer.no (besvares innen 24 timer på hverdager)

Instagram: @shimmer.no

Facebook:  @shimmerno 

LEVERINGSTID

Vi gjør vårt aller beste for å gi rask levering til våre kunder og har derfor daglig utsending. Leveringstiden er vanligvis 1-3 virkedager fra vi mottar din bestilling. Normalt vil du ha varen(ene) hjemme hos deg i løpet av 1-3 arbeidsdager (som arbeidsdager regnes mandag - fredag).

*I kampanjeperioder og enkelt dager med stor pågang kan det oppstå forsinkelser.

FRAKTFRITT

Alle bestillinger over 500,- sendes fraktfritt i Norge, med unntak av sendinger til Svalbard hvor det tilkommer et Svalbardtillegg/ekspedisjonsgebyr fra Posten på Kr 195,- + pakkeporto på Kr 135,-. Varer til Svalbard faktureres eks. mva.

A-POST

Brev leveres direkte i din postkasse. Hvis brevet er for stort, må det hentes på mottakers lokale postkontor/ post i butikk innen 3 uker. Du får beskjed om dette via hentemelding i postkassen. Sendingen blir sendt som A-Prioritert, og normal transporttid er 1 virkedag fra avsendelsesdato. Merk at brev kan ikke spores.

SERVICEPAKKE

Pakken hentes på nærmeste Postkontor/Post i Butikk. Fremsendingstiden er typisk 1-3 virkedager (avhengig av avstand), enkelte strekninger 4-5 virkedager. Sendingen kan spores ved hjelp av et sporingsnummer på www.posten.no. Elektronisk varsling via SMS og/eller e-post gir deg mulighet til å hente pakken tidligere.

POSTEN - PÅ DØREN

Hjemlevering innebærer at du får din pakke levert helt frem til døren din. Pakken utleveres på døren hos mottaker mellom kl. 17 og 21. Du får SMS når sendingen er på vei og sjåføren ringer 30-60 min i forkant av levering. Fremsendingstiden er typisk 1-3 virkedager (avhengig av avstand). Tjenesten er tilgjengelig i de fleste byer og større tettsteder i Norge.

IKKE HENTET VARE

For alle pakker som ikke hentes ut, belaster Shimmer.no kunden med en avgift på NOK 390. Avgiften tilsvarer de samlede kostnadene for returfrakt, ekspedisjonsgebyr og håndtering. Betalingsfrist for avgiften er 30 dager. Ved forsinket betaling påløper det purregebyr (tillatt beløp er per i dag NOK 50), forsinkelsesrente og ev. inkassokostnader. Hvis du ombestemmer deg når pakken er sendt fra oss, må du hente ut pakken på utleveringsstedet ditt og sende den tilbake til oss. Hvis pakken ikke hentes ut, blir den automatisk registrert som ikke-hentet og belastet i henhold til dette. Sørg derfor å oppgi riktig mailadresse og/eller mobilnummer så du får hentet ut din pakke i tide.

 

BYTTE OG RETUR

Vi er ikke fornøyde før du som kunde er fornøyd. Når du handler på Shimmer har du alltid 30 dagers angrerett, for tilbudsvarer 14 dager. Angrefristen begynner å løpe den dagen du mottar dine varer.  Angreretten gjelder ikke for forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, dersom forseglingen er brutt. Returnerte varer skal være ubrukte og i originalemballasjen og eventuelle prislapper må vedlegges. Hvis dette ikke er tilfelle, kan Shimmer kreve tap som følge av verdireduksjon som følge av din behandling av varen såfremt denne ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon, og verdireduksjonen  vil trekkes fra ved tilbakebetalingen. Du som kunde må selv dekke kostnaden for frakt når du skal sende varen i retur til oss, med mindre du returnerer en vare pga feil. Ved reklamasjoner eller pakkefeil refunderer vi alltid returporto. Du er også ansvarlig for risikoen ved returfrakt, dersom produktet skulle bli skadet eller forsvinne under frakt.

Ved bruk av angrerett kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og eventuelle merkelapper som hang-tags må fortsatt være på produktet. En god huskeregel er at varen skal være i en slik stand at den skal kunne selges på nytt til ny kunde til fullpris.

Ved retur skal varen(ene) pakkes ordentlig, sammen med angrerettskjema. Transportskader som oppstår på grunn av mangelfull emballasje debiteres deg som kunde. Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer. Husk også å skrive om du vil bytte varen i noe annet, eller om du vil ha tilbakebetalt pengene. Dersom du ønsker å bytte en mottatt vare i en annen størrelse eller farge, eller til et annet produkt, gi oss beskjed hva du ønsker å bytte til, slik at vi får sendt deg riktig vare tilbake. Straks vi har mottatt din retur vil vi sende deg ny ønsket vare.

Lastes ned angrerettskjema HER

BETALING

Vi har 3 ulike betalingsmetoder du kan velge mellom: 

  1. Bank, Kredittkort (Visa eller Mastercard).
  2. Klarna Faktura - Betal innen 14 dager.
  3. Bankoverføring – merk navnet ditt i KID-feltet

Uansett hvilket betalingsalternativ du velger, handler du alltid trygt hos oss og dine opplysninger er alltid beskyttet.

KUNDEINFO

Opplysninger du gir oss vil ikke bli gitt videre, de vil bare være tilgjengelig for personer tilknyttet Shimmer.no. Du kan når som helst be om at opplysninger om deg slettes. Alle varer er Shimmer.no`s eiendom til full betaling er registrert hos oss.

Shimmer.no forbeholder seg retten til å heve et kjøp om det er mistanker om bedrageri. 

SORTIMENTENDRINGER

Shimmer.no reserverer seg for forandringer i sortimentet og har rett til å ta bort varer fra sortimentet innen et kjøp har gått gjennom. Vi reserverer oss for at eventuelle varer i sortimentet kan bli utsolgt.

Shimmer.no reserverer seg for eventuelle trykkfeil i tekster på denne websiden. Vi gir heller ingen garanti for at alle bilder gjengir eksakt utseende av produktenes virkelige utseende. Shimmer.no reserverer seg retten til å justere priser og eventuelle prisfeil.

OBS! Vi tar forbehold om at bilde/skrive/trykkfeil kan forekomme.